8 Januari 2018

SEMALAM DAN HARI NI PUNYA BENTO...


Assalammualaikum wbt...

Hai,ketemu lagi kita di hari bekerja  ni..hehehe.
Waktu cuti,jumaat dan sabtu,blog Liza akan bercuti dari mengepost pic2 makanan atau apa saje sbb tuan tanah nak berehat..hahaha..Time hari bekerja je,akan rajin mengepost menu2 BENTO/BEKAL  ke pejabat..

Menu bento untuk hari semalam,Ahad (7.1.2018 ) adalah seperti di bawah.

v
v
v
v

 Putu mayam homemade dan buah epal hijau untuk tengahari dan snacking petang.

Putu  mayam boleh ikut resepi ni..PUTU MAYAM

Saya jugak guna  cara paling mudah.

Bahan-bahan :
Bihun Faiza
Air (untuk merendam bihun)
Gula merah @ Melaka
Kelapa parut putih 


Cara-cara memasak :
Rendam bihun FAIZA dengan air sejuk selama 20 minit.
Toskan dalam penapis
Letakkan bihun Faiza yang telah di tos kedalam pengukus. Kukus selama 10 minit.
Hidangkan semasa panas dan makan bersama gula merah @ Melaka serta kelapa parut putih
  
ni bee hoon faiza yg saya guna
v
v
v

############################################

Dan ni bento saya pada hari ini(8.1.2018 )..... 






Saje nak berbento hari2 ke tempat keje..demi penjimatan di tahun 2018..hahahaha

Dan ni plak.....menu sarapan pagi saya di rumah sebelum ke pejabat.

v
v
v
v


Matcha Peanut butter homemade tu saya beli dari Dapur Sihat.....sape2 yang berminat tu,bolehlah jenguk dan beli..memang sedap,tanpa gula,yg penting healthy.

###########################################

Sekian dulu...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen kat sini;:

NUFFNANG

Related Posts with Thumbnails