7 Mac 2010

KARI UDANG TANPA SANTAN


Juadah tengahari semalam (Sabtu ), aku masaklah kari udang tanpa santan.Oleh kerana masakan ini tidak mempunyai santan, nampaklah sangat kuah kari udang tersebut tak pekat...hehehe.Inilah masakan orang malas yang sememangnya tak suke bersantan2...Janji boleh di makan .... hahaha.Tak rugi aku mengerah keringat di dapur untuk masak.


Nampak sangat kari udang pemalas...kuahnya tak pekat sebab tak letak santan...huhuhu



Malas nak tepek resepi kat sini sebab terlalu simple dan mudah di buat terutama orang malas cam saya,just main campak2 je bahannya,janji ada bahannya....hahahaha.

Pastu di makan bersama2 dengan 2 lauk lain yang aku masak....ikan goreng geseng (org jawa johor cakap-hangus) dan sayur cendawan masak air......Memang simple  sangat, sesimple orang yang masaknya....hehehehe.


                            

Isi ikan merah yang di goreng  gareng dan ranggup....(hahaha...nampak sangat gesengnya). Walaupun geseng, tapi sodap...........................


Haaaa....ni plak, sayur cendawan masak rebus jer......memang simple.


Nielah full set menu tengahari semalam........walaupun simple dan main campak2 jer masak kat periuk, ........alhamdulilah,tak sia2 aku masak kat dapur......janji tekakku menerimanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen kat sini;:

NUFFNANG

Related Posts with Thumbnails