START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

12 Mac 2011

ROTI SOSEJ ALA PIZZA & PINTAL

Salam petang sabtu wat anda sume...Hari nie baru berkesempatan nak tepek n3 nie.Resepi yg berdasarkan masa pi kursus roti kat Kolej Komuniti tempohari.Baru sempat nak cuba kat rumah dan hasilnya memang meletops sebab gebu,lembut dan ranggup.Jom skodeng resepi tokey roti nie yg memang tak lokek ilmu.....






Tengah menunggu untuk masuk oven



Yang dah siap masak....makan sekeping nie dah kenyang sebab besar...huhuhu




BAHAN-BAHANNYA :



250 gram tepung roti
50 gram  gula kastor

1/2 camca teh garam halus
1 camca teh bread improver + 1 camca air -dibancuh sama
1 camca teh softhening
1 biji telur
1/2 bungkus mauripan
1 sudu besar mentega/planta
125 ml air sejuk dr peti ais
Mix vege secukupnya
5 batang sosej yang berkeju
Mayonnaise secukupnya

 
CARA-CARA :
 
** anda bole tgok kat blog CMG nie yer.Liza malas nak taip.
Penerangannya jelas dan mudah faham,liza pun tgok kat sini jugak sebab masa gi kursus hari tu pun,macam nielah kaedahnya...hehehe***
 
pastu......dengan adunan yg lebih,Liza wat bentuk nie plak......2 in 1
 









 

Sos cili secukupnya

2 ulasan:

Kak Sam berkata...

Bestnya. Bila le nak buat ni?

Sharifah Nadzarah berkata...

wah..suke3..mmg berbaloikan kalau buat sendiri...hihihi..jom lah kedapur sy pula...salam kenal & folo

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails