START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

14 Julai 2010

ROJAK BUAH

Salam pagi Rabu.......hehehe.
Semalam,Liza sempat wat rojak buah...saje2 buat untuk menu diet di waktu petang...hahaha.Kadang2,dah boring gak mkn  dengan menu yg berat.....so,sesekali wat menu yg ringan2 pun apa salahnya kan.....hahaha.Lagipun sekarang nie Liza on diet...hehehe,sebab tu dah tak rajin masak memasak....kalo teringin jer masak,yang lain2 tu...byk memasak kat kedai orang lain................hahahaha.






Gambar2 rojak buah yg diambil dari pelbagai sudut...hahahaha


BAHAN-BAHAN:
1 biji jambu batu, dibuang biji

½ biji nanas
1 biji epal hijau
1 biji epal merah1 biji timun
1/2 biji sengkuang sederhana besar
1 biji buah lai
1 biji mangga muda

Bahan Kuah:-
1 cawan petis udang
3 camca besar kicap pekat
10 biji cili padi, ditumbuk
3 camca sedang gula
2 camca teh bijan
1 cawan kacang tanah, digoreng dan dikisar


Cara:


Hiris kasar semua buah-buahan. Masukkan ke dalam mangkuk. Gaul rata semua bahan kuah. Tuang kuah ke dalam mangkuk tadi dan kacau rata. Hias  dengan bijan dan kacang tanah kisar .Hidangkan dan makanlah dengan penuh kenikmatan....hahaha.

3 ulasan:

sweetie2010.blogspot berkata...

Salam kenal, salam ziarah

sesekali makan rojak buah ni, sedap juga yer.Apalagi kalau banyak pilihan buah-buahan. hmm nyam nyam

LIZAHANUM a.k.a ALIZA AHMAD berkata...

Wsalam sweetie....
tq sudi ziarah....
kalo wat sendiri,mcm2 buah bole letak...hehehe

"MULAN" berkata...

wuiihh.. ni feveret ni..

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails