START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

8 Julai 2011

SUP KENTANG WITH CRAB STICK



























Menu nie pun di buat sekali untuk dilawankan dengan Roti Canai Telur tadi.Takde roti garlic,jadi makan jelah apa yg ada,tapi jgn salah faham yer,roti canai tu tak dicelup dlm sup yer....hehehe.Sup kentang tu utk dihirup2 begitu sahaja.........resepi Liza amik kat rumah Izah,cuma ada tambahan bahan2nya......merderhaka bnyak gak lah..



SUP KENTANG DGN CRAB STICK
Sumber :Izahdaut

5 biji kentang sederhana
2 btg crabstik
1 biji bawang merah 
1 ulas bawang putih 
2 cawan santan (Liza guna susu cair 1 tin)
1 sudu besar mentega
1 sk lada hitam
sikit garam
1 kiub pati ayam
2 btg crab stick sebagai hiasan- yg da dimasak yer.

Caranya:
Rebus kentang hingga empuk. Blender dengan bawang merah  bawang putih dan crabstick. Masukkan bahan2 yg dah di blender dalam periuk beserta susu cair.Masukkan pula mentega.Perasakan dgn garam, lada hitam dan kiub ayam.
Masak hingga sedikit pekat atau ikut citarasa.Hidangkan masa panas....


SUP KENTANG bersama ROTI CANAI TELUR GULUNG



2 ulasan:

cik cek berkata...

Sedapnya....cecah ngan roti ni mesti best kan...:)

tiefazatie berkata...

wah..sgt menarik..sedap nie kan hirup panas2 sis..=)

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails