START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

5 Oktober 2010

SEBUAH DOA DARI HATI YANG TERLUKA

Salam ......

Hari nie ngah merajinkan diri gi library sebabnya terasa diri ini dah lama meninggalkan keje2 phd sejak ada berlaku sesuatu dalam diri Liza.Ntahlah,ada sesuatu yg misteri melanda diri ini.Huhuhu...walau begitu,hidup mesti diteruskan,sebab tu nak reles tensen,Liza lebih rela main masak2 dari memikirkan apa yg berlaku....hahaha.Nampak je luaran,Liza nie ok tapi dalam hati,hanya DIA jelah yang tau.Nampaknya,kepala nie still tak bole tumpukan perhatian pada belajar,so Liza surflah apa yg patut.Dan,terjumpalah luahan hati dari seorang yg jauh diseberang....Jom kite baca dan mungkin meninggalkan bekas di minda untuk kite pikir sejenak..Thanks pada sang pujangga yg meluahkan cetusan rasa untuk dikongsi oleh para peminat maya...hehehe.






SEBUAH DOA DARI HATI YANG TERLUKA

Kubersujud didalam tangisku...
Kuberdoa didalam ketulusanku...
Masih adakah cinta untukku...???
Dan masih adakah rasa sayang yang dulu sempat aku rasakan...???
Aku rapuh...
Dan aku lelah...

Menjalani semua ini tanpa tujuan dan arah...

Aku bingung...
Dan aku gundah...

Jalan mana yang akan aku pilih untuk dapat melangkah...

Aku hanya dapat merasakan perihnya hati dan sakitnya jiwa...

Karena tak dapat apa itu namanya kasih sayang...
Ya Allah...
Berikan aku yang namanya kasih sayang dari orang-orang yang kusayang...

Aku tau engkau maha mendengar...

Dan aku tau engkau maha melihat...

Apa yang kurasakan hanya dapat kupendam dan aku simpan didalam hati ini yang paling dalam...
Ya Allah...
Bila engkau masih sayang padaku ya Allah...
Berikan aku satu kesempatan agar dapat menebus semua kesalahan yang pernah aku lakukan...

Dan berikan aku satu kekuatan agar dapat aku berjalan didalam kerasnya batu kerikil dan getirnya kehidupan...
Ya Allah...
Tegarkan aku disetiap langkah yang aku pilih...

Kuatkan aku setegar batu karang yang takkan tumbang walau diterpa badai dan ombak yang selalu menghadang...

Aku percaya akan engkau ya Allah...

Engkau maha penyayang segala umat yang kau ciptakan...

Dan aku percaya akan adanya kekuatanmu ya Allah...

Karena Tiada satupun yang mampu menandingi engkau...




By : Ariants Smokemans La_Lights






2 ulasan:

MysDear berkata...

Assalamualaikum...

sayu mendayu jer puisi ni.. :)

Lizahanum berkata...

wsalam...k.Dear....
memang sayu dan mendayu ...huhuhu

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails