19 November 2019

MENU EAT CLEAN - BENTO KE PEJABAT


Assalammualaikum wbt..Selamat Petang..

Permulaan memulakan blog ni dengan aktiviti utama Liza sejak dulu...masak-masak dan makan..hahahaha..
Tapi kali ni sejak awal Oktober,Liza dan 4 orang sahabat syurga telah buat group eating clean.Konsepnya -eat clean sambil mengurangkan berat badan...Setiap hari,kami bergilir-glir masak untuk 5 orang termasuk diri sendiri,pastu masuk bekas dan bg setiap antara kami berlima.Dan hari ni,tugas Liza masak...so,masak untuk 5 orang termasuk suami punya...hahaha.(I puasa ,tapi still masak dengan testernya adalah suami.....)

Menu simple jer hari nie  :  
Karbohidrat : Nasi parboiled + taj mahal , 
Protein :Ikan caru asam pedas kimchi , 
Sayur :Kacang botol tumis air  
Buah : Epal merah  
Desert : Puding rotiwholemeal kurma with dark coklat








Dah dipotong masuk ke bekas kecil untuk 4 sahabat syurga saya....


Bento untuk 4 orang sahabat saya.....


Esok turn sahabat saya yg lain buat bento untuk saya plak dan 3 rakan yg lain...Esok saya tunjuk kat sini yer...

Daaa..sekian dulu........Semoga kami semua dilimpahkan rezeki yg banyak asbab memberi makan pada kawan2 yang lain......Aminnn..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen kat sini;:

NUFFNANG

Related Posts with Thumbnails