START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

22 November 2014

BILA SAYA DOWN.....SAYA BUAT APA YG SAYA SUKE


Assalammualaikum wbt....

Sekarang nie,apa yang akan berlaku...saya serahkan padaNya yg Maha Esa....hidup mesti diteruskan..saya gembira dan bersyukur kerana Allah masih memberi peluang untk saya gembira di samping family tercinta....Saya dah buat keputusan yg saya rasa terbaik buat saya kerana saya sedar apa yang berlaku semua Allah dah tetapkan buat saya.Perancangan Allah adalah terbaik....so,selagi diberi peluang kat dunia yg sementara ini...jangan sesiakan peluang yg ada....Harungi kehidupan ini dengan penuh ketenangan dalam mencari rahmat Allah...

Oklah, malas dah nak fikir apa yg berlaku tempohari....apa2 pun jom tengok aktiviti saya bile saya saya rasa down (dengan orang2 yg rasa dia hebat tapi tak sedar diri yg ada kuasa yg lagi hebat dari dia)...saya buatlah apa yg saya suka...saya ada kemahiran menjahit, cuma malas nak praktikkan (setakat jahit baju sendiri,langsir umah sendiri dan segala kelengkapan rumah,itu sudah kira baik kerana saya tak perlu upah org-----at least saya dah boleh berjimat...hahahaha)..tapi kadang2 tu, bila malas menjelma...baju kurung utk gi kerja,selalu hantar kedai nyonya yg saya suka tempah kat situ kerana harganya yg masih murah---RM28 sepasang utk baju kurung johor/pahang (pelanggan tetap sejak 10 thn lalu---tp kdg2 tu,saya buat je baju kurung sendiri...sebab senang jer...cuma bila penyakit tak rajin dtg...mmg payah.


Sesi mengukur kain dan memotong


Sekarang nie, pesen dulu2 dari kain pelekat yg dijadikan baju kurung semakin mendapat tempat...trend terkini...Kain warna kuning tu sebagai contoh...ukur ikut baju yg dah siap.




Dari pukul 4-5 pm semalam bermula aktiviti memotong, dapatlah 2 pasang baj kurung yg siap di potong.Malamnya after isyak....sesi menjahit pulak...



Sesi menjahit plak .....





Dah siap...cuma perlu hantar jahit tepi plak...oleh kerana takde mein jahit tepi,terpaksa hantar ke kedai....saya suka mencantumkan dulu antara pesak dan badan kain, pastu baru hantar jahit tepi...hehehehe..jahitan org tak profesional...mcm tulah nampaknya...

Oklah....esok lusa kalo dah siap dan dah di pakai buat gi kerja, nanti saya tunjkkan yer....

Daaaaaa...........................selamat malam....esok keje ( kat johor, Ahad kerja...so, sekian.....)




2 ulasan:

cheq da berkata...

Cantik...senang kalau pandai menjahit

ietams berkata...

seronok kan pakai baju jahit sendiri..dpt berjimat juga kan

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails