START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

3 Mei 2011

BUBUR BARLI & JAGUNG

Assalammualaikum....

Bubur nie,Liza wat pagi tadi sebelum gi opis.Memandangkan barli yg direbus untuk diminum sebagai penyejuk badan ,dekat sepriuk,jadi,Liza amik separuh untuk wat ala2 pengat gitu.Manis dan menambahkan lemak dibadan sbb guna santan...hahaha.

Meh layan gambo dan resepi yg ada yer.....Liza guna resepi cam bubur cha-cha tu,cuma ganti barli dan jagung..Pastu,letak dalam esbok,balik nanti nak pekena sejuk2 punya...perggghhhh.mengancam tekak...hahaha

Layannnnzzzzzzzz....




BAHAN-BAHAN:
1/4 cawan barli (di rebus sampai empuk)
1 tin jagung manis 
1 kotak santan
300 ml air
150 gm gula pasir
½ sudu teh garam (atau secukup rasa)
2 helai daun pandan (disimpul)

CARA-CARA :
Masukkan santan, air, gula, garam & daun pandan.Tunggu hingga mendidih.
Masukkan jagung manis & barli. Kacau rata. Biarkan sekejap.

Siap untuk dimakan panas2 atau nak sedap lagi masuk dlm esbok.Makan waktu sejuk......best woo makan time cuaca panas...hehehe







5 ulasan:

nurkaloi berkata...

waaa bestnyerr
kaloi biase mkn yg bubur jgung jer
ni ade barli plak
cm best giler kowt

LYAfrina berkata...

sedapnyer... lps ni blh ambik resepi ni:-)

**LYA DH FOLO SINI JUGAK.. TQ... & SALAM PKENALAN

Awangku Johan berkata...

salam ziarah dan salam perkenalan... saya follow blog awak yer

Rina NAR berkata...

slm ...hi...tx for dropping by my huble blog & be my follower....i follow u jugak ye :)

hajrah lukman berkata...

Knpa cam merah je?x letak gula merah pon...,

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails