Assalammualaikum wbt......Apa khabar semua?Moga-moga kawan semua berada dalam lindungan yg Esa....
Entri kali nie, bukan nak burukkan restoran seperti kat gambar nie, tapi nie kisah benar saya dan suami ALAMI masa nak pergi menjamu selera kat situ...Dahlah first time nak makan situ ( yelah,konon2nya nak belanja Hubby makan sempena bonus , tiba2...dengan layanan buruk "Pelayannya yg ado"...terus tak jadi.....terus X tempat yg nampak high class nie...Memang high class gak sebab harga makanan memang mavelous mahal ( sempat belek menu kat luar restoran dgn hubby sebelum masuk...)
( gambar yg di ambil dalam kereta setelah terasa diri cam di halau)
Al kisahnya camnie...tengahari Sabtu (17/1/2015) - lepas amik Hb kat airport senai sbb dia outstation seminggu kat hometown dia- pi direct TERUS nak cari makan.Pusing punya pusing kat area bussiness centre bandar baru uda (sekitar area nie banyak butik2 tudung dan baju) , nampaklah restoran yg GAH nie...lagipun tak pernah lagi nak makan steak yg ala2 mahal.....so, cakap dengan Hb..jom, makan sini..kita try cuba rasa makan steak DI RESTORAN orang islam nie.....Apalagi,teruja gaklah sebab nak bantu ekonomi orang islam yg bukak restoran ala2 western nie..
Bila melangkah masuk ke dalam restoran tu, ramai orang yg tengah sibuk MENJAMU SELERA...ada 2-3 tempat yg dah di reserved (mungkin ada yg dah tempah siap2)...so,kami tercegat mencari tempat kosong,pastu ada pelayan datang (orang melayu ni tau )..Kami cakap,kami berdua jer datang...terus tanpa berbudi bahasa dan tanpa sepatah kata...dia terus tunjuk tangan arah keluar pintu....Kami nampak ada meje kosong kat luar...aishhh, KOT YER PUN TAKDE TEMPAT KOSONG KAT DALAM, SILALAH BERBAHASA dan BERKATA dgn KAMI BAHAWA TIADA TEMPAT KOSONG DIDALAM,YG ADA HANYA DILUAR....ni TIDAK,TERUS TUNJUK TANGAN KE LUAR..... macam menghalau nampaknya......AISSSSHHHHH,KAMI APA LAGI, TERUS KELUAR DAN TERUS MASUK KERETA...(terasa tau macam pengemis yg dihalau keluar- my Hubby pun cakap camtu tu....Pelayan tu tak pandai hormat customer ,lebih2 lagi yg FIRST TIME DATANG, gelagat pelayan tu dah tunjukkan FIRST IMPRESSION YG KURANG BAIK pada RESTORAN tu) ....Apalagi,kami berdua membebel dalam kereta , terasa sangat sakit HATI, seolah-olah dihalau keluar..
"KAMI TAK AKAN TERASA SANGAT SAKIT HATI kalau PELAYAN TU CAKAP ELOK-ELOK DAN BAIK-BAIK YANG TEMPAT DUDUK KAT DALAM DAH DI TEMPAH DAN TIADA KEKOSONGAN,YG ADA HANYA DI LUAR ,SO..KALAU PUAN DAN ENCIK NAK DUDUK DILUAR, BOLEH DUDUK DILUAR, SAMBIL MENUNJUK TEMPAT DUDUK DILUAR " ................ini TIDAK...hanya tunjuk TANGAN MENGHALA KE LUAR TANPA SEBARANG KATA.......hellooooooo...kalau ANDA BERADA KAT TEMPAT SAYA, anda terasa sakit hati tak seperti MACAM KUCING KURAP di halau KELUAR?......
Tapi takpe, saya dan Hb still bersangka baik bahawa mungkin PELAYAN TU BISU agaknya, SEBAB TU DIA TAK BERSUARA DAN BERKATA-KATA(ataupun dia orang bangladesh/warga asing yg tak pandai CAKAP MELAYU),SEBAB TU DIA HANYA TUNJUK TANGAN ARAH KE LUAR...............hehehe.
Apa- apa pun, mungkin bukan rezeki saya dan Hb untuk makan kat situ....DAN RESTORAN TU dah kehilangan rezeki dengan 2 ORANG PELANGGAN ni pada hari tu.....hehehe.
Saya minta maaf pada TOKEY RESTORAN nie sebab SAYA TERPAKSA story mory kat blog saya ni...apa2 pun,tolong suruh PELAYAN2 ANDA PERGI KURSUS LAYANAN PELANGGAN ...Insya allah,saya pasti, restoran anda akan dikunjungi oleh ramai pelanggan lain lagi sekiranya PELAYAN-PELAYAN ANDA MEMPERBAIKI MUTU LAYANAN DAN BAHASA mereka..BODY LANGUAGE pun memainkan peranan penting untuk menarik pelangan datang berkali-kali....
Sorrylah, first and last KAMI JEJAKKAN KAKI KE SITU ...TAK KAN ADA untuk kali kedua.....
Sekian,wassalam.
#Sape2 dok area JB, taulah kat mana tempat tu...dekat2 dengan Angsana....hehehe#