10 Julai 2015

TADAAAA.................LANGSIR PINKKU DAH SIAP DAN DAH DI PASANG.....


Tadaaaaa..............siap sudah langsir serta sarung bantal dan kusyen PINKIE ku yg di jahit malam-malam after terawih...akhirnya siap dan sudah pun di pasang tadi....

Sarung kusyen dan bantal hiasan nie,jahit sekadar yg bodo2 dan simple jer..takde pun nak letak rambu ramba atau ropol2 tepinya....cukup sedap mata memandang dan TAK menyusahkan pala otak nak pikir idea lain dari yg lain..

Dah siap bab hiasan nie, dua tiga hari lagi nak raya baru pulun buat 2-3 jenis plak kuih dan kek raya.........Tahun nie semuanya ingat mau buat sikit2...buat yang bodo2 dan simple jer..janji buat sendiri.....Jimat duit poket somi dan duit poket saya jugak......

Sape kata orang BEKERJA malas..(sanggup beli je di kedai...saya bukan jenis tu).SAYA DAH BUKTIKAN..DAN MUNGKIN KAWAN2 LAIN PUN DAH BUKTIKAN.....Selagi saya boleh buat untuk kepuasan diri saya sendiri,saya sanggup menjahit dari beli SIAP kat kedai yg harga RATUS2 MAHAL dengan fesyen yg simple ajer.....


Apa2 pun, alhamdulillah....kemahiran menjahit nie pun Allah yg bagi...jadi,gunakanlah ia dengan sebaik mungkin..


Reben ikat langsir nie pun jahit sendiri................semangat tul demi mau jimat sebab tak mo hantar kedai...hehehe..


 Sekian dulu sesi menunjuk langsir baru yg dah siap jahit.....penuh semangat dan gigih menjahit sebab nak bagi sliding door,tingkap bilik dan pintu bilik pakai baju raya baru tahun nie....pasang awal2, sebab mau balik umah mak ayah beraya awal disana,..

*Bulan2 pose nie saya takde nak tunjuk2 menu berbuka pose atau menu2 makanan sebab dah janji dgn diri sendiri, so...saya sharelah gambar2 selain makanan..hehehe****

Selamat berbuka puasa buat semua

3 ulasan:

Sila komen kat sini;:

NUFFNANG

Related Posts with Thumbnails