START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

28 November 2014

JERUK EPAL HIJAU ASAM BOI


Assalammualaikum wbt......

Dah lama tak tunjuk menu makanan ...so,hari nie nak tayang plak apa yg Liza buat dan makan...

Orang lain dah lama buat Jeruk Pelam Asam Boi dan Jeruk Epal Hijau Asam Boi yg menjadi viral sejak dua menjak nie......

So, bila nengok kat Fb dan blog2 yg masing2 tayang jeruk2 ni yg buat meleleh air liur...apa lagi ..Liza pun cuba gak buat...selama nie tak teringin pun nak makannya walaupun meleleh air liur tengok post masing2......

Sungguh mudah benor....oleh kerana nak cari pelam mudo sekarang susah sebab permintaan terlalu tinggi, so..Liza guna Epal Hijau yg rangup dan masam tu...



Akhirnya siap.....Liza buat pagi2 tadi 

V
V
V
V
V



Dapatlah 1 bekas setengah ...jadilah untuk makanan jajan kitorang berdua kat rumah nie.....

v
v
v
v

 Liza suka kuahnya yg banyak sikit sebab nak hirup kuah jeruk tu.....

Lagipun utuk kuahnya tu...guna air panas,gula 6-7 sudu besar (sebab guna 8 biji epal .....agak banyak bila dah potong), 3 sudu besar cuka epal,garam secubit dan asam boi serta serbuk asam boi...letak 5 biji cili api sebab Liza suka nak rasa pedas2 manis dan masam.....ermmm..memang terangkat sebab dah makan dah petang tadi dgn MrH




Ok...sekian dulu....selamat menjamu mata...

Gerenti meleleh air liur korang kang bila tengok nie....hehehehehe


Da.....






Tiada ulasan:

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails