START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

3 Ogos 2011

CUTI2 JAKARTA-BANDUNG ...PART 2

 Hotel Dago di Bandung

Assalammualaikum.......................

Part 2 laporan cuti2 di Jakarta-Bandung.....

Menu2 tuk buka puasa akan di tepek kemudian...hehehehe




Pemandangan depan hotel



Cer cuba baca peringatan yang diletakkan depan parking hotel.....????



Di toko tiga membeli pakaian berjenama

Sekitar di toko tiga

Kedai kain sulam,telekung dan pelbagai kain pasang


Masjid di Pasar Baru


Pandangan dari tingkat atas sekitar bandar Bandung

Di kedai beg2 berjenama gred AAA...murah giler...rambang mata ,tak tau nak pilih mana satu


Macam2 ada.....


Penjual martabak manis......kat Malaysia panggil apam balik...tapi kat bandung nie,diorang bubuh pisang manis banyak,kacang tumbuk an jagung manis,tu yang manis...sedap....bole buat kat rumah nanti

Depan kedai haruman minyak wangi pelbagai jenama....dengan botol yang besar,kat sini hanya RM15,kalo kat Malaysia berharga RM 150++=



Hotel Alma ,tempat penginapan di Jakarta plak.Perjalanan dari Bandung ke Jakarta selama 3 jam dengan van yang disewa.

Rombongan Che Kiah beramai2  bertolak dengan berjalan kaki ke Tanah Abang dari hotel.Perjalan dalam 10 minit ke tanah abang.

Gerai2 di tepi jalan sepanjang jalan ke Tanah Abang


Saje nak tunjukkan papan tanda tu.....





Rambang mata bile berjalan2 kat Tanah Abang nie...syurga membeli belah..sebab harga pakaian seperti Jubah,Blouse muslimah,telekung dan pelbagai lagi...memang murah gilerssssss......siapkan duit jer...huhuhu

Satay Padang...................tapi sedap lagi sate kat Malaysia...hehehe

Rombongan che kiah bersama2 menikmati makanan tuk diner...mencuba yang baru sebab selama beberapa hari asyik telan nasi padang dan bakso jerk.....

Murtabak Kubang.....pepun martabak kat malaysia lagi best...hehehe.Bukan apa,tak bleh masuk kat my tekak...

Gerai tepi jalan depan hotel


Pemandangan waktu malam di Sarinah Jakarta


Hari terkhir di Jakarta, sebelum balik sempat lagi singgah di Tanah Abang tuk membeli belah kali terakhir....hehehe.Tgok pemandangan kat jalanraya di kawasan sana dalam pukul 7 pagi...sesak nafas dengan bunyi kenderaan dan asap 


Macam2 benda bole di jadikan barangan jualan..........

Kat airport nak balik Malaysia.....


Insyaallah,panjang umor,akan sampai lagi kesana........kumpul duit dari sekarang...huhuuhu....

Lepas raya nie akan ke Bali plak...........................hehehehe





2 ulasan:

AnneRaini berkata...

bestnye dpt cuti kat bandung...sy pon akan ke bandung tp tiket utk thn depanlah..tak sbrnye

tony transport bandung berkata...

Assalamualaikum Wr.Wb. Tuan / Puan
Mutiara Bandung Transport Solution menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, mesra, jujur, dan peramah
Free & Eazy Program Tour (semua tempat di bandung)

Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej)

Rate Kereta Taip Daily/14 hour from 8am yo 10 pm

Suzuki APV ( 7seat ) 130 RM

Toyota Avanza ( 6seat ) 130RM

Toyota Innova ( 7seat ) 160 RM

KIA Pregio ( 10seat ) 170 RM

Isuzu Elf ( 10-15 seat ) 215 RM

Isuzu Elf Long (16-19seat) 270 RM

Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.
Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
CALL / hubungi / sms / whatsapp / konsultasi percuma : +62 858 6137 8328
WhatsApp : +62 858 6137 8328
pin blackberry : 30D1 82F0
email:
tonybandung@smartfren.blackberry.com
or
tonytransportbandung@gmail.com

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails