START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

17 April 2011

MENU TENGAHARI AHAD YG SEMPOI.............



Assalammualaikum.................Selamat petang Ahad...

Hari nie,Liza masak yang sempoi2...almaklumlah,nak cepat masak dan malas nak berada kat dapur lama2...Jadi,masak apa yg terlintas kat fikiran...Jadi,malas nak tulis panjang2 dan tulis resipi,layan gambo je yer......Daaaaa.....nak tido lepas tepek n3 ni.Bestt woo,lepas mkn tido....hahahaha


First time makan daun kacip fatimah nie.Tanya kat akak yg jual pucuk nie kat pasar pagi tadi,apa namanya...Dia ckp pucuk kacip fatimah.Apalagi,Liza beli seikat 50sen tuk cuba.Beli gak pegaga secekak sebagai ulaman nanti......Tapikan, pucuk kacip fatimah nie lagi pahit dari pahit pucuk betik....Liza telan gak,pahit2 nie wat ubat tuk kesihatn....hehehehe


Bening kentang dengan fungus hitam bersama soo hoon...Panas2 macam nie,makan bening2 je bole masuk tekak..Terasa segar...





Ikan pari bakar bersama2 sambal...Beli ikan pari nie kat pasar pagi tadi...Jadi,sebab masih fresh,memang sodap........................







4 ulasan:

Naz berkata...

Assallamualaikum Liza..
Liza, Naz suka ikan pari..Bestnye kalau dapat makan org masakkan ni..heheheee..

CECOMEL berkata...

Terliurnya tengok Ikan Pari Bakaq. Lama tak pekena.

ainnoraini berkata...

selamat pagi liza...
tima kasih sudi singgah blog kak ain...

sedap ikan pari tu...harus cari untuk lunch hari ini...

Lizahanum berkata...

waalaikumsalam....

naz: kalo beli pari yg masih fresh,pastu bako...memang sedap..pastu,kalo org yg tlg masakan,bertambah2 lah sedap....kite tinggal makan jer...hehehe


cecomel : hehehe...saje tepek n3 tu nak wat org len terliuq

kak ain :
sama2 kasih...

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails