START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

7 Mac 2011

MEMBACA JAMBATAN ILMU????BETUL KER...hehehe


Assalammualaikum kengkawan sume........
Betul ke membaca tu jambatan ilmu...dari sekolah rendah lagi kite dah disogokkan dengan kata2 hikmat tersebut dan memang benar.Kalo tak membaca,mcmne nak dapat ilmu kan.....hehehe.Oklah,kat sini saje nak tunjuk bahan2 bacaan yg Liza selalu beli setiap bulan kalo pi kedai buku.Itu belum agi masuk buku2 ilmu untuk study dan kerjaya Liza......

Kalo jenjalan tu,tak sah kalo tak masuk kedai buku...(tgok gak shopping kompleknya,kalo yg takde kedai buku,memang tak masuklah...).Tengok jenis gak bukunyalah,kalo sesuai dengan citarasa Liza,memang tulah di ambik dan di beli.Tak kisah berapa nilai harganya.....Kat bawah nie sebahagian buku dan bahan bacaan yang di beli awal tahun 2011.Tu yg belum termasuk buku2 tahun sebelumnya yg dibeli.Kat rumah Liza di Johor memang ada bilik khas ala2 mini library....huhuhu.

Tak sabo nak tungg PESTA BUKU ANTARABANGSA 2011,acara wajib bagi peminat dan ulat buku....muahahaha.(gelak jahat da kuar).

Sebenarnya saje nak wat n3 nie tuk tepek kat sini,sbb da lama  Liza tak masukkan menu2 masakan.....mood malas masak da melanda...huhuhu



Sebahagian buku tuk layan dan tenangkan minda



Boring2 study,layan majalah nie...Info tuk kehidupan hari nie dan masa depan sambil layan lawak..Ceriakan hati.....





Yang nie plak jangan dilupa...untuk pembangunan rohani dan jasmani..Dunia dan akhirat perlu seimbang,barulah berkat kehidupan kite nie....hehehe


Majalah2 yg penuh dengan limu...harus baca....


Tak lupa jugak........buku masak memasak...Sebahagian je ni,ada lagi kat rak tu...malas nak punggah,nanti kena kemas balik...huhuhu


Setakat ni jelah yg dapat Liza tunjukkan,kang tunjuk banyak2 plak,orang kata nak me'riak' dan menunjuk plak kan.....hehehe.Nie pun dah kira menunjuk....hahahha.Tak bermaksud nak meriak,tapi sekadar nak tunjuk bahan bacaan yg di baca selain buku2 pelajaran.....

Jadi,orang lain tak bolelah nak kata yg kite ni tak berilmu....hehehe.Tak kiralah majalah katun atau komik ker yg kite baca,at least kite membaca.....





"MEMBACA JAMBATAN ILMU"




1 ulasan:

Dinie Syasya berkata...

As salam, saya pun suka membaca hikhikhik..cume sejak dua menjak ni jer dah jarang sangat ada masa nk baca novel huhuhu..cuma majalah2 lah teman setia minda ku...like ur page!

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails