START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

30 Januari 2011

MURTABAK MAGGIE


Yang nie plak tuk minum petang hingga ke malam ....Menu hari nie...maklumlah menu orang malas....Jom layan gambo dan resipi yang paling mudah....Men campak2 pun jadik...hehehe.Kalo nak resipi dan gambo yg kaw2 punya,bole tengok kat CMG,MAMAZIEZA & MyResipi.Versi 

Liza punya,versi orang malas,janji kenyang...




Bahan-bahan: 

2 bungkus maggie
1 biji kentang (potong dadu)
2 sosej  ayam-dipotong kecil2
3 cili padi 
2 ulas bawang merah -hiris halus
1 ulas bawang putih -hiris halus
3 biji telur



Cara-cara:
1. Rebus maggi sampai lembut & toskan.Angkat ,toskan dan masukkan dalam telur yg telah di kacau rata.
2. Tumis bawang merah, bawang putih ,cili padi, dan sosej.
4. Masukkan kentang dan perasakan dengan garam secukup rasa.
5. Akhir sekali baru masukkan maggi bersama telur tu.Goreng sampai masak dan terbalikkan.Hias dengan sos cili.




3 ulasan:

anymz berkata...

yuuuhuuu..toleh kiri kanan tengok tuan rumah takde..akak bawak lari je lah murtabak nih..kira halal lah ya liza..hehehe

Kak Sam berkata...

Assalamualaikum..
Salam kenal. Tq coz sudi singgah teratak akak yang tak seberapa tu.

Cute MuM berkata...

dah lama tak makan pizza maggie nie..
last masa sekolah menengah dulu..

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails