6 Oktober 2010

PhD:DUGAAN,CABARAN DAN KETABAHAN DIRI

Assalammualaikum...............dan selamat petang sume...(nukilan ini dibuat ketika boring dan dok sorang diri di Library ...tetiba terfikir,banyak benor cabaran yg mendatang sejak dua menjak nie..).

Sorrilah ,ketika ini,aktiviti masak memasak akn di hentikan sementara(maybe masak pada waktu hari minggu jer...hehehe.So,wat rakan2 blog,sorri sebab takde menu terkini hasil air tangan Liza untuk dipost dalam entry.Liza nak letak dulu entry2 yg berkaitan dgn hal ehwal "kisah hidupku,plak.....hehehe.

Betullah kata orang,ramai yg pernah buat PhD, bersiap sedia dgn cabaran dan dugaan yang bakal dihadapi. Cabaran dan dugaan ini bukan setakat dari profesor, supervisor, examiner dan sebagainya tapi lebih dari itu. Ntahlah,kekadang tu apa yg kite jangka tak akan berlaku,tetiba berlaku dan kena kat diri kite..............Tapi alhamdulillah,sokongan family,kengkawan yang sealiran nie, banyak gak membantu....Dah hampir setahun Liza cuba ,try test apa yg patut dengan tajuk research Liza.Alhamdulillah,ok dan clear wlpun kekadang tu blur sikit.Dan yg paling Liza tak terdaya nak hadapi bila ada gangguan mistik yg ganggu diri ini dari teruskan blaja.Dekat 3-5 bulan gak pelajaran terhenti seketika, site tempat research Liza terbengkalai dan terbiar...huhuhu.Sib baiklah,ada kawan yg prihatin utk tolong tgok2kan .Dan Alhamdulillah,DIA masih sayang kat Liza untuk teruskan cabaran ini dengan dipermudahkan jalan kearah yg benar.

Sesungguhnya ,Liza bersyukur dengan apa yg diberiNya ini.Liza mampu dan ada daya untuk berfikir dgn baik ...Sebab tu,sampai satu tahap,bile tak bole fikir apa yg di buat terutamanya keje2 Phd Liza,Liza lebih suke masuk dapur,masak,masak dan pastu makan...pastu tepek kat blog...inilah keje Liza.

Sekarang,dah tekad dan yakin,akan teruskan apa yg terdaya sebab perjalanan masih panjang untuk ditempuhi.Tak tau ranjau duri akan dtg macam mana plak...so...Liza redha dan tawakal jer..Alhamdulillah,supervisor pun ok......

###"Wat kengkawan fakulti yg dah balik dengan segulung ijazah Phd,terutamanya my opismate ..Dr. Noridah,Dr.Aes,Dr Tini, Dr Lai Wai...dan yg lain2...tahniah diucapkan dan tak lupe gak pada yang akan pulang.Doakan Liza untuk mengikut jejak langkah kalian yer walaupun ada ranjau yg penuh liku akan Liza tempuhi nanti....Kite jumpa di fakulti 2 tahun akan datang nanti...hehehe...INSYAALLAH..AMIIIINNN"###












3 ulasan:

  1. good luck utk kak liza.. (^_^)/

    BalasPadam
  2. salam kenal liza..

    combi pun suke lady bug..comel :)

    liza buat PHD dlm bidang apa?semoga berjaya.insyaALLAH

    BalasPadam

Sila komen kat sini;:

NUFFNANG

Related Posts with Thumbnails