START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

9 Oktober 2010

NASI GORENG KAMPUNG

Salam dan selamat tengahari Sabtu....
Orang lain semua mesti dah sibuk masak memasak kat dapur untuk sajian tengahari nanti,tapi Liza baru nak tepek menu sarapan pagi tadi dan gerenti memang kenyang sampai ke petang.Jadi,jimat tenaga tak payah nak masak lagi untuk tengahari.Masak je tuk dinner plak...huhuhu.Oklah,menu yang sempoi dan mudah untuk buat bagi yang malas.Liza buat Nasi goreng kampung jer.Letak serunding kering ayam,telur mata lembua dan nugget ayam tempura.Semua kawan2 tu berasaskan ayam...hehehe.Nugget ayam tempura tu Liza beli jer yg jenama Ramli.Best betul.Masa hadiri kursus frozen food tu,ada ditunjukkan resipi untuk wat nugget tempura nie,cuma belum bekesempatan nak buat sendiri....hehehe.Beli je lah dulu,senang.Terus goreng je lepas kuar esbok....hahahaha.InsyaAllah,tunggu tahap rajin melanda dalam diri dulu,baru bole buat ikut resipi yg dipelajari masa kursus hari tu.Jom layan gambar jelah yer....Resipi nasi goreng kampung nie...semua orang tau kan....takyah tepek kat sini.Kalo nak tau juga,silalah cari kat internet yer......hahaha.



Nasi goreng kampung and the geng...hehehe.Telur mata lembu,nugget tempura ayam dan serunding kering ayam....huhuhu.Semuanya berasaskan ayam.......

Menu sarapan pagi tadi..........rasa2nya,tengahari dah tak payah makan...hehehe









Tiada ulasan:

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails