15 Mac 2010

POPIA

Dah lama wat popia nie...minggu lepas.Baru sempat update....bz sangat dengan tugas sebagai pelajar nie...Bile bosan2 study je,barulah masuk blog wat ape yg patut.



Oleh kerana popia nie senang nak membuatnya,malaslah nak tepek resipinya....hehehe.Cuma tang inti tu,ikut sukelah. Cam saya nie, memandangkan sibuk dengan tugas-tugas harian, dan nak cepat makan plak tu dan jamu pada kengkawan, so inti popia nie , guna sayur campur yg ada dijual kat pasaraya.Dan nak sedap plak,cuma campur daging ayam kisar.


Inti popia yang disediakan memang menggunakan bahan2 yang mudah dan simple.Tak payah nak potong2...cuma kena potong bawang merah dan bawang putih......hehehehe.



Dari sudut pandangan atas,yang ketul2 putih tu daging ayam kisar.......memang dasar pemalas,so segala2nya  yang mudah dan senang untuk dibuat kat dapur.....huhuhuhu.


Popia yang telah siap di gulung sebelum di goreng.Walaupun kat umah nie hanya aku je yang makan,tapi aku buat 50 keping...hehehe.
Banyakkan....macam nak berjual plak.Tapi,sebenarnya nak bawak gi school,menjamu selera dengan kengkawan yang ada.




Haaaa, tadaaaaaa....dah siap di goreng.Sebelum bawa ke school,sempatlah masuk ke mulut 5 keping.......Dan sebenarnya, aku suka sekiranya kengkawan yang ada di school dapat merasa sekali popia hasil air tanganku ini....dan yang paling best bile diorang puji aku rajin masak dan sedap...hahahahaha.Makan free sememangnya sodapppppppppp..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen kat sini;:

NUFFNANG

Related Posts with Thumbnails