4 Mac 2010

CHICKEN CURRY PUFF

Haaaa.......ni lagi aktiviti yang aku buat semalam. Saja nak cuba ,try,  test skill  memasakku yang tak seberapa nie. Janji boleh di makan untuk tekak sendiri...hahahaha.Mula2 tu aku buatlah inti untuk puff nie, so pic kat bawah tu masa masak inti yang masih dalam kuali.......


Inti curry puff yang sedang dimasak dalam kuali.....hahaha.Saje nak tunjuk kehebatan wat inti cury pufff..



Inti yang telah siap dimasak...makan gitu je pun sodapppp...hahaha


Untuk bahan puff tu plak ,aku guna yang segera jer.....nak membuatnya tak sempat dan rumit,jadi aku beli kat supermaket jer.Jenama KAWAN punya....bolehlah.Aku nak menjimatkan masa, maklumlah, aku kan bz.....hehehe.

          



Haaa...nielah puff pastry yang i gunakan...selalu wat je pastry nie,guna resepi yang aku cari dalam blog yang aku jumpa, tapi memandangkan aku nak cepat makannya,aku belilah pastry nie kat ECONSAVE....hahahaha.Mudah dan senang....cuma wat inti dia jer.......


 
Nielah hasilnya bila dah masukkan inti........clem tepi tu aku just tekan2 dengan garpu jer.....hahaha.Nampak cantiklah jugak....

Taaadaaaaa......dan hasilnya,

  


     

Dan inilah hasilnya setelah di bakar dalam oven selama 15 minit.......siap bawak gi school lagi....hehehehe.Makan bersama kengkawan.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila komen kat sini;:

NUFFNANG

Related Posts with Thumbnails