START BERBLOG

Daisypath Anniversary tickers

7 Mac 2010

CEKODOK PISANG BAKAR

Selamat pagi.....



Sebenarnya cekodok pisang bakar nie dah lama membuatnya pada hari Jumaat hari tu,nie baru berkesempatan untuk upload.Resepi cekodok pisang cam biasa yang selalu orang buatnya ,jadi aku taknaklah taruk resepinya di sini.Resepi yang paling mudah...Cuma aku nie pemalas sikit dan nak ubahsuai seperti kebiasaan,jadi aku wat cekodok pisang nie dgn membakarnya.....hehehehe. Lagipun untuk orang yang berdiet oklah tu...Tak berminyak...



Cekodok pisang yang baru nak bakar....Memang dasar pemalas,aku guna terus loyang besar untuk wat kek....hahaha.Jimat masa....




Dan inilah hasilnya setelah siap di bakar.....macam kek pisanglah plak.Tapi bukan kek...hehehe.Bila dipotong, bolehlah nampak cam lempeng pisang plak...hehehe.Apa2 hal,berbaloi untuk menyedapkan tekak...Sorry,terlupa nak snap gambar bila di potong......asal potong jer...terus ngapppp masuk mulut.......hehehehe





Haaa....yang niela plak aku masukkan dalam acuan muffin yang kecil sebelum dibakar...nak tengok camne rupanya kalo  dibakar dalam acuan kecil2.....memang cantik jer cekodok pisang tu....mulus dan terbentuk cantik......Tapi tulah,bila bentuk kecil2 camtu...tak sampai 5 minit dah kosong pinggan tu masuk ke perutku .....hahahaha.

Cubalah try cekodok pisang bakar nie...Sape2 yang tak suke makan yang berminyak2,bole cuba resepi untuk membakarnya......di samping sedap, malah sihat plak untuk kesihatan.....

Tiada ulasan:

JOM SKODENG KAT "KONGSI RESEPI"

Related Posts with Thumbnails